Translate

"Menulis bukan suka-suka, menulis bukan kerja gila, menulis harus ada rasa; gerak hati ilham Sang Pencipta."

Ustaz Kamar Shah Masuk Kosmo!

Isnin, 20 September 2010

Renungi firman Allah:
"Wahai orang-orang yang beriman! Apabila diminta kepada kamu memberi lapang dari tempat duduk kamu [untuk orang lain] maka lapangkanlah seboleh-bolehnya supaya Allah melapangkan [segala halnya] untuk kamu. 

Dan apabila diminta kamu bangun maka bangunlah, supaya Allah meninggikan darjat orang-orang yang beriman di antara kamu, dan orang-orang yang diberi ilmu pengetahuan agama [dari kalangan kamu)] beberapa darjat. Dan [ingatlah], Allah Maha mendalam pengetahuannya tentang apa yang kamu lakukan."

Kalam Allah dalam surah Al-Mujadilah ayat 11 tersebut sangat meruntun nubari. Benarlah, orang yang bersungguh-sungguh menuntut dan menyampaikan ilmu akan dimuliakan, bukan sahaja oleh Sang Kuasa malah seluruh makhluk seantero dunia.

Bersyukur, guru al-Quran saya sewaktu sekolah dulu kini telah diiktiraf dan diberi penghormatan untuk menerima Anugerah al-Syatibi 2010 oleh Yayasan Sofa Negeri Sembilan. Sebanding nama, ternyata beliau bak purnama. Cemerlang bersinar di dada langit. Langit ilmu tanpa sempadan.

Moga pengiktirafan ini akan terus memugar semangatnya untuk menyampaikan ilmu Allah dan meningkatkan lagi azam kita semua untuk meneruskan perjuangan menimba ilmu Islam yang tidak bertepi, insya-Allah. Tahniah Ustaz!

Baca kisah penuh beliau dalam akhbar Kosmo. [Klik Sini]

0 Komentar:

Catat Ulasan

"Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara."

Buat insan bernama guru, tulus dari nubari... teddybear sorry
Related Posts with Thumbnails