Follow by Email

Translate

"Menulis bukan suka-suka, menulis bukan kerja gila, menulis harus ada rasa; gerak hati ilham Sang Pencipta."

Award: Daripada Kawan Untuk Kawan

Khamis, 22 Julai 2010

Otak akan mula bercempera dan tidak tentu hala. Jari terlentuk-lentuk di hujung papan kekunci. Kadangkala kepala yang tidak gatal mula rasa berkutu. Nah, sekarang saya sudah mula terjangkit!

Semua ini terjadi gara-gara komen 'berantai' yang saya terima minggu lalu. Komen yang memerlukan seminggu untuk saya kembali berfikir apa rasionalnya. Seperti 'blogger-blogger' lain, saya juga tak terkecuali bila terjadinya situasi seperti ini.

Baiklah, sebenarnya saya sudah dianugerahkan sebuah
award dan ditag (meminjam komen 'berantai' tersebut) oleh sahabat sendiri. Tanpa membantah dan setia mengikut arahan (moga-moga dia belanja selepas baca blog ini=) saya telahpun sudi mengikut segala syarat-syaratnya. (award bersyarat?)

SYARAT YANG PERTAMA:
Award ini harus diberi kepada 15 blogger yang sering dilawati dan dirasakan menarik. (Saya tambah: yang aktif=)
Memang sah! Walau tampak mudah dipandang mata, walau senang dilafaz kata, anugerah ini tetap punya nilainya pada saya. Nilainya kerana susah hendak memilih sekelompok kecil daripada selautan manusia. Dalam dunia blogger anda boleh jadi apa sahaja. Anda boleh kenal siapa sahaja. Tetapi yang paling penting, apa yang anda sumbangkan untuk pembaca dan pulangan yang anda akan kutip daripada mereka.

Natijahnya, bukan wang yang anda terima. Tetapi lebih daripada itu, anda akan rasai sebuah rantaian emosi yang menjalin tali ukhuwah sesama manusia; biarpun anda tidak benar-benar mengenali mereka! Sungguh besar kuasa Allah yang menjadikan hati-hati manusia akur pada suasana dan 'sejuk' untuk bergelandang di medan maya yang luas ini.


Pendekkan cerita, kini saya umumkan nama-nama blogger (saya ubah sedikit, nama-nama blog) yang telah terpilih untuk menerima anugerah yang sangat istimewa ini=)...


Lelaki:
11. KENALI, CINTAI, HAYATI KEINDAHAN ISLAM
12. Sarah Mustaza
13. [T.W.I.N]
14. A WhIsPeR FrOm My HeArT
15. CAHAYA HATI

Dan dengan melanggar syarat, saya lebihkan 1 nama; khas untuk sahabat yang memberi saya award ini: Tak lain tak bukan...

DINIE!!!
SYARAT YANG KEDUA:
Semua nama-nama ni perlulah dimaklumkan bahawa mereka telah tersenarai dalam senarai 15 ni.

SYARAT YANG KETIGA:Senaraikan 7 perkara tentang tuan empunya blog. (Banyaknya)
1. Mungkin cepat marah tapi cepat reda.
2. Sopan santun (Jangan muntah!)
3. Banyak perancangan tetapi selalu tidak tepati waktu.
4. Amat suka pada sastera Melayu (Nak buat novel, insya-Allah)
5. Minat kerja-kerja seni (selalu dapat A masa sekolah dulu=)
6. Rindu sangat dengan mak ayah dan keluarga di Malaysia (Tak lama je lagi)
7. Tidak ada apa-apa yang istimewa melainkan ingin berkongsi apa yang sepatutnya dikongsi oleh manusia.

Alhamdulillah. Moga ruangan ini jadi medan muhasabah untuk diri saya dan pembaca.

Seperti yang terpapar di laman utama saya, inilah award yang saya maksudkan. Agak-agaknya, siapa yang mula-mula buat award ni ye? (Pinjam ayat Dinie) Terima kasih. Dan yang dah dapat tu, jangan malas-malas buat. Bukan selalu kan? (Pinjam lagi=)

5 Komentar:

darialhyun-su berkata...

fizi..thanx sesangat..tp, aku betol2 xde mase wat bende nih la..nway..award tuk ko..doa segale yg baik tuk anda..hehe

Ahmad Nordinie berkata...

kalau ye pun..
xyah la cakap selalu dapat a masa sekolah dulu..
hahaha

QuLMinD berkata...

buat us dini dan us fizi...

thanks utk award tu...insya allah di malaysia nnt ana free,ana tag awk bdua smula ya..hihi..syukran thani.

Skrg exam tinggal lg 3 paper je lg..
tahriri quran,
ulum,
fawasil..

Doakan najah ye...

Barakallahu fiikum.

TWIN94 berkata...

wah.. syarat yg ke-4... i like it..
nnt bile dah siap novel nk bce!!!!
hee.. ;D

Hazim Azhar berkata...

abg fizi..
aktif berblogging skang eh.. bagus2.

:)

Catat Ulasan

"Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara."

Buat insan bernama guru, tulus dari nubari... teddybear sorry
Related Posts with Thumbnails